England / Anglia – Cambridge

W drodze powrotnej z Islandii odwiedziłam Bristol, o którym wspominałam w ostatnim wpisie oraz Cambidge, o którym napiszę dziś.
Lot do domu miałam z Londynu. Byłam tam już rok temu, więc postanowiłam zobaczyć coś nowego. Przypomniałam sobie, że mój kumpel z Grecji, obecnie mieszka w Cambridge, tam mnie jeszcze nie było, wiec postanowiłam skorzystać z okazji i w ten oto sposób znalazłam się w tym uniwersyteckim mieście. Po obliczeniu kosztów za hostel, przemieszczanie się po Londynie stwierdziłam, że mając zapewniony nocleg w Cambridge, wycieczka w zasadzie wyjdzie mnie w ten sposób taniej, a przy okazji zobaczę nowe miejsce.

On the way back from Island I visited Bristol and then Cambridge.
I had to fly home from London, but I have been there one year ago so I thought it will be a good idea to see something new. I realized that I have a friend from Greece, who lives in Cambridge and there I haven’t been yet so I decided to use his invitation and that is how I ended up in Cambridge. After counting all expenses, the trip to Cambridge was even cheaper than staying in London.

Cambridge0

Centralna część miasta to głównie zabytkowe budynki Uniwersytetu Cambridge. Pomiędzy nimi rozlewaję się skompane w soczystej zieleni parki. Północna oraz zachodnia część otoczona jest kanałem, po którym można popływać gondolami niczym z Wenecji. Wszystko wydaje się bardzo eleganckie, z klasą. Całe miasto jest bardzo malutkie, można spokojnie zwiedzić je w jeden dzień.

In the central part of the city there are mainly important, historical buildings of Cambridge University. Between them are juicy, green parks. The North and West parts are surrounded by a canal on which you can use gondolas. Everything in the city looks very elegant.

Cambridge1
Cambridge2Cambridge3
Cambridge4
Cambridge6
Cambridge7
Cambridge8
Cambridge9
Cambridge10
Cambridge11

Cambridge jest totalnym przeciwieństwem kolorowego Bristolu i mimo, że wolę bardziej chaotyczne, „brzydkie” miasta, Cambridge wydało mi sie bardzo sympatycznym miejscem.
Spędziłam tam cudowny czas, pewnie to też zasługa międzynarodowej ekipy, znajomych mojego kumpla. Po dniu zwiedzania zostałam ugoszczoną irlandzką kiełbasą, greckimi oliwkami, czeskim i polskim piwem, a do tego przygrywałam nam urugwajska i hiszpańska muzyka. Mam nadzieję, że kiedyś ich wszystkich jeszcze raz tam odwiedzę.

Cambridge is totally different from colourful Bristol and even though I more like messy and a bit ugly cities, Cambridge was a nice place to explore. I have spent there a really great time. It was also because of fantastic company that I stayed with. After a long day of travelling, I was hosted by Irish, Greek, Czech, Polish, Uruguayan and Spanish people.

Cambridge12
Cambridge13
Cambridge14
Cambridge15
Cambridge16
Cambridge17Cambridge18
Cambridge19

3 komentarze do “England / Anglia – Cambridge

Dodaj komentarz