Malta – Sweqi, Pembroke, Pacaville, San Gilian

Na początku stycznia poczułam ogromną potrzebę pojechania gdzieś, gdziekolwiek, byle już.
To gdziekolwiek miało zmieścić się w bardzo niskich widełkach finansowych, miało być też ciepło i ciekawie i w miarę blisko.
„Przeleciałam” listę państw do których lata ryanair, a ja w nich jeszcze nie byłam i tak trafiłam na Maltę.
O wyspie tej słyszałam już wiele i w sumie za każdym razem same dobre rzeczy, niektóre osoby nawet były tam kilka razy. Jak na przykłada Ewa z bloga lifegoodmorning.blogspot.co.at
Postanowiłam się więc przekonać czy i mi się tam spodoba.

Wylatujesz, jest zimno, szaro, buro i ponuro. Lądujesz, świeci słońce, jest ciepło i przed lotniskiem rosną palmy.
Nie wiem jak wam ale mi takie miejsca bardzo się podobają. Początek, więc na plus.

Zamieszkałam u koleżanki, która zaledwie miesiąc temu zamieszkała w mieści Swieqi. Kupując bilet jeszcze o tym nie wiedziałam ale jak tylko koleżanka się dowiedziała, że przylatuję na Maltę zaraz zaprosiła mnie do siebie. Problem szukania noclegu odpadł więc bardzo szybko.
Następnego dnia wyruszyłam przed siebie, odkrywać Maltę.
W sumie planu nie konkretnego nie miałam. Postanowiłam przejść na nogach ile się da.
Jaką niespodzianką było dla mnie odkrycie, że większość maltańskich miast jest przyklejonych do siebie i kilka minut póżniej byłam już w Pembroke, potem w Paceville, a na końcu trafiłam do San Gilian. Wolnym krokiem, w jeden dzień obeszłam trzy miasta. Większość przeszłam wybrzeżem, by na koniec trafić do Spinola Bay, która jak widzę po zdjęciach z Malty pojawia się na nich bardzo często. Kołyszące się na delikatnych falach kolorowe łódeczki powodują, że można by przesiedzieć w tym miejscu cały dzień.

On the beginning of January I felt that I have to go somewhere imidiately. This somewhere shouldn’t be expecive, should be warm and interesting.
After scrolling down destination on ryanair I found Malta.
About this small island I heard few times already and every time it was only good things. Some people when there even more than once, for instance Ewa from lifegoodmorning.blogspot.co.at blog.
I decided to check if, I will like it too.

You begin your trip in cold, dark city and you land in sunny, warm island and in front of the airport palms are growing. There is no option to not like such a place.

I stayed with my friend in Sweqi. I had no idea that she moved there. When he found out that I will be in Malta she invited me to her house and problem with searching for a place to stay was solved.
Next day I decided to explore the island on foot. I had no idea where I want to go, I had no plans just walk as much as it is possible.
After very short time I realized that cities on Malta are glued together. In one day walking slow I crossed 3 cities: Pembroke, Paceville and San Gilian. I took mainly way alonge the cost to end up in Spinola Bay.
I could seat ther for a whole day and just watch this beautiful, colorful little boats floating on the waves.

Malta1

Malta2

Malta3

Malta4

Malta5

Malta6

Malta7

Malta8

Malta9

Malta10

Malta11

Malta12

Malta13

Malta14

Malta15

Malta16

Malta17

Malta18

Malta19

Malta20

Malta21

Malta22

Malta23

4 thoughts on “Malta – Sweqi, Pembroke, Pacaville, San Gilian

Skomentuj

