Rok 2014 DZIĘKI, byłeś super !!! / 2014, THANK YOU SO MUCH, YOU WERE AWESOME!!!

Rok 2014 był bardzo intensywny w podróże. Nie robiłam żadnych planów, a w rezultacie, jak zwykle spontanicznie wyszło tak, że wyjeżdzałam gdzieś niemal co miesiąc.

2014 was very intense. I didn’t make any plans but finally, very spontaneously it happened that I was travelling almost every month.

Ten rok, był również pierwszym rokiem działalności mojego bloga. Zaczęłam pisać 4 grudnia 2013. Zatem zaledwie kilka dnie temu Kanoklik obchodził swoje pierwsze urodziny.
Nawet o tym nie wspomniałam na blogu, bo znów mnie wywiało i w tym czasie włóczyłam się po Gruzji i do internetu zaglądałam tylko kiedy musiałam.

This year was also the first year of my blog. I started writing 4th of December 2013, so a few days ago my Kanoklik had first birthday.
I didn’t even mentioned about that on my fun page because I was on a trip again and I was using internet very rare, just when I had to.

Generalnie rzec biorąc rok 2014 obfitował w wiele podróży.

Generally 2014 was fulfilled with travels.

Podróżując spędziłam około 96 dni. Czyli mniej więcej ¼ roku.
Zwiedziłam 3 nowe państwa: Islandię, Gruzję i Turcję.
Wiele kolejnych miejsc: Kastoria, Insbruck, Klagenfurt ,Zalipie, Pacanów, Lanckorona, Budapeszt, Bristol, Cambridge, Reykjavik, Husavik, Vik, Stykkishólmur, Chania, Rethymno, Stambuł, Trabzon, Ordu, Safranbolu, Samsun, Batumi, Poti, Tbilisi, Rustavi, Borjomi, Sighnaghi, Lagodekhi, Telavi.

I spent around 96 days on a trip. So, more or less ¼ of the whole year.
I visited 3 new countries: Iceland, Georgia and Turkey.
A lot of new places: Kastoria, Insbruck, Klagenfurt, Zalipie, Pacanów, Lanckorona, Budapest, Bristol, Cambridge, Reykjavik, Husavik, Vik, Stykkishólmur, Chania, Rethymnon, Heraklion, Ag.Nikolaos, Istanbul, Trabzon, Ordu, Safranbolu, Samsun, Batumi, Poti, Rustavi, Tbilisi, Borjomi, Signaghi, Telavi, Lagodekhi

Rok 2014 rozpoczęłam w Salonikach.
Tam obchodziłam Święta Bożego Narodzenia oraz przywitałam Nowy Rok. Na kilka dni wybrałam się do znajomych, którzy mieszkaja w Kastoria i tym samym zwiedziłam kolejne nowe miejsce w Grecji.

2014 I started in Thessaloniki.
I was celebrating there Christmas and New Year. Few days I spent in Kastoria with my friends. This way I also visited a new place in Greece.

january

W lutym postanowiłam zobaczyć coś kolejnego w kraju, w którym mieszkam. Padło na Innsbruck, jedno z najbardziej turystycznych miast Austrii.

In February I decided to see something new in the country that I live, this time I chose Innsbruck.

W Marcu planowałam wybrać się do Gruzji. Miałam spędzić kilka dni w Polsce, a potem polecieć do Kutaisi. Wyszło inaczej i do Gruzji nie dotarłam. Okazało się, po raz kolejny, że nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, bo spędziłam cudowne dwa tygodnie ze znajomymi zwiedzając Polskę. Wybraliśmy się do Pacanowa, Zalipia i Lanckorony. Wszystkie te miejsca są tak blisko Krakowa, w którym mieszkałam wiele lat. Wstyd się przyznać, że wcześniej tych okolic nie zwiedziłam. Bardzo się cieszę, że mój wyjazd do Gruzji nie wypalił w marcu. Spędziłam znacznie fajniej ten czas, a do Gruzji dotarłam pod koniec roku ale o tym trochę pożniej.

In March I planned to go to Georgia. After few days in Poland I wanted to fly to Kutaisi. Because of many reasons I haven’t done this and I end up in Poland for longer. And you know what, I am happy that it happened. I spent wonderful two weeks with my good friends, exploring Poland. We went together to Zalipie, Lackorona, Pacanów. All those places are so close to Cracow. I was living in this city for many years and it is ashamed, that I wasn’t there before. I am very happy that I didn’t go to Georgia in March. I had amazing time with my family and friends I really needed that. And to Georgia I went finally on the end of this year.

march

Święta Wielkanocne spędziłam ze znajomymi na południu Austrii w Klagenfurt. Tym samym w kwietniu zobaczyłam kolejne miasto w kraju w którym mieszkam.

Easter time I spent with my friends on the south of Austria, in Klagenfurt. So in April I visited a new city.

Na weekend majowy wybrałam się na trzy dni do Budapesztu. Tam też wcześniej jeszcze nie byłam.

In May I went to Budapest. It was also a new place that I saw this year.

May

W czerwcu wyjechłam na magiczną Islandię. To był jeden z najlepszych wyjazdów tego roku. Po drodze na Islandię zwiedziłam dwa brytyjskie miasta: Bristol i Cambridge.

In June I did one of my best trips in this year. I went to magic Iceland. On the way to Iceland I visited Bristol and Cambridge.

June

Pod koniec lipca poleciałam na grecką wyspę Kretę, spędziłam tam aż 3 tygodnie. Wróciłam w połowie sierpnia.

On the end of July I flew to Crete, I stayed there for 3 weeks. I came back in the middle of August.

August

Wrzesień spędziłam w Austrii. W tym roku moje urodziny dla odmiany celebrowałam w domu, a nie w podróży.

September I stayed in Austria. For a change I was celebrating my birthday this time at home not on a trip.

W pażdzierniku i listopadzie wyjechałam na kilka dni do Krakowie. W pażdzierniku gościłam u siebie, w wiedeńskim domu znajomych z Paryża.

In October and November I went to Cracow for few days. In October, in my Viennese home I had visitors from Paris.

Końcówka roku była jednak najlepsza.
Minęło trochę czasu od mojej ostatniej wyprawy autostopem, a to właśnie tę formę podróżowania lubię najbardziej. Razem z moją koleżanką i ulubioną kompanką tego rodzaju przemieszczania się, postanowiłam wyruszyć gdzieś po raz kolejny. Nie miałyśmy konkretych planów tyko kilka pomysłów. Kupiłyśmy bilet do Stambułu i tyle. Myślałyśmy nad Iranem, a padło na Gruzję. Tym samy pod koniec roku zwiedziłam kraj, który planowałam zobaczyć w marcu. Jak to się mów „co się odwlecze to nie uciecze”.
W sumie w podróży po Turcji i Gruzji spędziłam 28 dni. Całość przejechałam autostopem, spałam u ludzi z couchsurfungi. Ponieważ wróciłam zaledwie kilka dni temu jeszcze nic nie pisałam o tym wyjedzie ale wkrótce zaleję Was zdjęciami i napiszę co nie co o tej podróży. Było fantastycznie, poznałam niesamowitych ludzi, nawiązałam nowe znajomości, doświadczyłam tyle dobra i ciepła. Chyba nie mogłabym sobie wymarzyć lepszego zakończenia tego roku.

The end of this year was THE BEST.
It’s been a long time since I was hitchhiking somewhere and this is the best way that I like to travel.
Together with my friend and the best company for travelling we decided to go somewhere again. We had no plans just a lot of ideas. We bought ticket to Istanbul and that is it what we knew. We were thinking about going to Iran, but finally we went to Georgia, so in the end of the year I went to place that I was supposed to be in March . Generally on the trip in Georgia and Turkey I spent 28 days. Whole way I hitchhiked and I stayed with people from couchsurfing. I didn’t write anything yet about this trip, because I came back barely few days ago. Soon on my blog I will write and share my photos with you. It was fantastic trip. I met awesome people, with some of them we became friends. I experienced so much hospitality. I couldn’t imagine better end of this year.

December

Rok 2014 DZIĘKI, byłeś super !!!
Dałeś mi tak ogromną dawką pozytywnej energii, myślę, że wystarczy jej na bardzo długo.

2014, THANK YOU SO MUCH, YOU WERE AWESOME!!!
You gave me so much positive energy; I think it will last for a long time.

Rok 2015 przywitam w Wiedniu. Jak zwykle planów na nowy rok nie mam, za to pomysłów co chciałabym zobaczyć bardzo wiele.
Myślę, że będzie się duuuużo działo.

2015 I will welcome in Vienna. As usually I don’t have ay specific plans but ideas what I would like to do and see a lot.

Dziękuję, że ze mną jesteście. Kanoklik działa zaledwie rok, a w tym czasie, dzięki niemu poznałam tak wiele cudownych ludzi, niektórych nawet osobiście. Fajnie być częścią tego podróżniczego, blogowego Świata.

Thank you all that you are with me. Kanoklik is only one year old, but because of it I met so many new fantastic people, some of them personally. It is so great to be part of this travel, blog World.

Życze Wam wszystkim aby 2015 rok był taki jak zapragniecie. Niech się dobrze dzieje !!!

I hope 2015 will be happy for all of you. Full of travels, smile and good people on your way and whatever you wish!!!

6 thoughts on “Rok 2014 DZIĘKI, byłeś super !!! / 2014, THANK YOU SO MUCH, YOU WERE AWESOME!!!

Skomentuj

