Austria – Klagenfurt

Klagenfurt is a city in south of Austria. Is the capital od state of Carinthia.

Dam Wam odpocząć od wysp i dziś dla odmiany zabiorę Was na południe Austrii.

W tym roku Święta Wielkanocne postanowiliśmy spędzić odkrywając kolejne miejsca w kraju w którym obecnie mieszkamy. Padło na stolicę Karyntii czyli na Klagenfurt.

Wszystkie miasta austriackie jakie do tej pory odwiedziłam łączy to samo. Podobny układ, styl architektury, wszystkie niesamowicie zadbane i w każdym zakamarku dopieszczone.

Klagenfurt 1
Klagenfurt 2
Klagenfurt 3
Klagenfurt 5
Klagenfurt 6

Dodatkowym atutem Klagenfurtu jest jego położenie.
Klagenfurt znajduje się na wschodnim brzegu jeziora Worthersee z widokiem na góry.
Tak malownicza lokaliacja powoduje, że miasto jest stolicą wielu imprez i wydarzeń.

Klagenfurt 7
Klagenfurt 8
Klagenfurt 9
Klagenfurt 10
Klagenfurt 11
Klagenfurt 12
Klagenfurt 13
Klagenfurt 14
Klagenfurt 15
Klagenfurt 16

Klagenfurt owiedziliśmy podczas Wielkanocy, mieliśmy więc okazję doświadczyć tradycji obchodzonych podczas tego święta.
W Wielką Sobotę wieczorem, kiedy zapada zmrok na obrzeżach miasta rozpalane jest ogromne ognisko. Oczywiście wszystko w połączeniu z lokalną imprezą tzn. muzyką plus lokalne specjały.

Klagenfurt 17
Klagenfurt 18

10 thoughts on “Austria – Klagenfurt

  1. piękne miasto .. przejeżdzałem kiedyś tylko pociągiem a teraz wiem, że bardzo warto wysiąść i odwiedzić :^) .. przez kilka lat w przeszłości zdaje się ten rejon miał nieszczęśliwy związek z ruchem Heidera ale nie jestem pewien ale chyba im przeszło już :^)

    • Jakoś nie słyszy się tam za wiele o Heiderze teraz. Mieszkał tam, zginął tam ale jego wpływ na myślenie tam ludzi okazał się paradoksalnie różny od tego co się myśli – obudzili oni wiarę w siebie i dumę z tego, gdzie mieszkają i kim są!! Dzięki temu sa fantastycznie zakochani w swoiej krainie i tradycji. ALE! z nacjonalizmem nie spotkałam się od nich ani jeden raz!!! Teraz jestem w NIemczech od 3 miesięcy i boję się spojrzenia każdego człowieka wręcz – bo cały czas cos się im nie podoba…

      • Ela .. .bardzo dziękuję za informację .. i cieszę się, że miałaś dobre doświadczenie .. oczywiście wiem tylko tyle co przeczytałem i jak widać sprawy się zmieniły na lepsze .. choć to prawda, że ruch Heidera był tam kiedyś bardzo popularny .. to taka ciekawostka po prostu która mi się przypomniała bo na przykład Prowansja to ostoja lepenizmu we Francji a zupełnie o tym nie wiedziałem kiedy tam podróżowałem kiedyś :^))

        myślę, że my emigranci potrafimy te nastroje dobrze wyczuć .. choć oczywiście są one subiektywne …

        muszę przyznać, że jednym z plusów (a jest i wiele minusów) w Stanach to to, że nie ma znaczenia skąd kto przybywa czy jak mówi ..to mi się to zawsze bardzo podobało .. :^) …

        masz cudowne wspomnienia urodzin dzieci z Klagenfurtu .. bardzo ciepło pozdrawiam :^)

    • Kompletnie zapomniał, że to właśnie w Klagenfurcie mieszkałaś. bardzo sympatyczne miasteczko, mam nadzieję, że w nowym miejscu szybko wszystko się poukłada. Pozdrawiam serdecznie.

    • Lubię się przemieszczać, zaczynać wszystko od początku i poznawać kolejnych ludzi, więc mieszkanie w nowym kraju daje mi dużo satysfakcji. Uczę się nowych zwyczajów, poznaje plusy i minusy bycia za granicą, doceniam bardziej moją ojczyznę. Mieszkanie za granicą to świetny sposób na poznanie nowych kultur, języków. W Wiedniu nie tylko uczę się życia z Austriakami ale dzięki temu, ze mój partner oraz 99% znajomych to Grecy, więc mam okazję poznać również kulturę i język tego kraju. Jestem już tutaj dosyć długo, więc mam ochote znów się przeprowdzić i zacząć znów wszystko od począku. Mam nadzieję, że nastąpi to w krótce.

Skomentuj

