Polska – Ojcowski Park Narodowy / National Park

Ojcowski National Park is a smallest national park in Poland.
The park is located in southern Poland, approximately 16 kilometers from Krakow.

More info about the park, interesting places, how to get there etc. you can find on this website

www.ojcow.pl/english

—————————————————————————————————————————–

Miałam przyjemność dorastać w pobliżu Ojcowskiego Parku Narodowego.

Będąc w liceum, to właśnie tam chodziłam na wagary. To tam przebiegłam mój pierwszy półmaraton, jeździłam na rowerze oraz imprezowałam ze znajomymi.

Kto zgadnie, o którym parku narodowym napisałam moją prace magisterską ??

Ojcowski Park Narodowy1

Ojcowski Park Narodowy został utworzony 14 stycznia 1956 r.

Jest to najmniejszy Park Narodowy w Polsce, jego powierzchnia to 2145,62 ha.

Słynie z licznych form krasowych, jaskiń, wąwozów. Jest też często odwiedzany przez amatorów wspinaczki oraz fanów ruin zamkowych.

Przez park biegnie kilka szlaków o łącznej długości 46,6 km

Ojcowski Park Narodowy2
Ojcowski Park Narodowy4
Ojcowski Park Narodowy5

obiekty turystyczne:

Jaskinia Ciemna
Jaskinia Łokietka
Maczuga Herkulesa
Brama Krakowska
Ruiny Zamku „Kazimierzowskiego”
Kaplica „Na Wodzie”

Ojcowski Park Narodowy6
Ojcowski Park Narodowy7
Ojcowski Park Narodowy8
Ojcowski Park Narodowy9
Ojcowski Park Narodowy10
Ojcowski Park Narodowy11

Więcej informacji o obiektach, możliwościach dojazdu możecie znaleźć na stronie Ojcowskiego Parku Narodowego.

www.ojcowskiparknarodowy.pl

Ojcowski Park Narodowy12

4 thoughts on “Polska – Ojcowski Park Narodowy / National Park

  1. Kasiu uwielbiam, że nas zabierasz na wypady po Małopolsce ! .. byłem w Parku bardzo już dawno .. utkwiła mi w pamięci jaskinia Łokietka i legenda z nią związana ..
    masz przepiękne rodzinne strony .. i gratuluję pół-maratonu i pracy magisterskiej oczywiście też :^)

    • Dziękuję Piotrze. Te moje rodzinne strony doceniam ostatnio coraz bardziej.
      Mimo, że uwielbiam mieszkać w centrum miasta to za każdym razem z przyjemnością wracam na moją uroczą wioskę.

      • :^) .. rozumiem to dobrze .. jestem stworzeniem miejskim to na pewno i moge godzinami przesiedzieć w kawiarni i wiele bym dał za bliskość bilblioteki, ksiegarni, teatru czy filharmonii ale lubię wędrować przez pola, lasy, i wioski dla odmiany .. jak fajnie, że cenisz sobie rodzinne strony .. to widać na Twoim blogu :^)

  2. Cudze chwalicie, swego nie znacie – Polska to piekny kraj, co wiecej mam teraz zamiar, żyjąc na emigracji, zwiedzić jej wiecej i pokazać T. trochę Polski :)) Miłego dnia

Skomentuj

